Ce am ales şi ce alegem…!?

 
Ce am ales şi ce alegem…!?
 
          Chiar daca nu conştientizăm încă, suntem spirite perfecte, eterne, libere şi fericite. Am ales să venim în această lume să experimentăm, prin intermediul corpurilor noastre (fizic, energetic, emoţional, mental, spiritual), bucuria vieţii şi expansiunea creaţiei. Am ales să explorăm resursele infinite ale sufletului nostru şi să trăim magia sentimentelor – iubirea, prietenia, pasiunea, creativitatea, unitatea, diversitatea. Am ales să manifestăm liber partitura noastră, jocul nostru şi să exprimăm frumuseţea unică a sufletului nostru. Avem totul în noi, avem tot ce ne trebuie ca să ne bucurăm de călătoria noastră în această dimensiune fizică. Însă, odată sosiţi aici, am ales să ne limităm, să suferim şi să uităm cine suntem cu adevărat. Am ales să ne setăm că avem nevoie de cârje exterioare ca să fim fericiţi, că avem nevoie ca ceilalţi să se manifeste într-un mod în care să ne facă fericiţi. Am ales să ne servim experienţe neplăcute şi conjuncturi dureroase, care produc tensiune şi suferinţă. Am ales să ne intoxicăm cu credinţe, cu convingeri care ne fac să trăim sentimentul neputinţei şi autoculpabilizării. Însă toate acestea le-am ales doar cu un singur scop. Să ne arate, prin contrast, că noi suntem cu totul altcineva, că noi trebuie să alegem altceva şi că noi ne dorim să ajungem altundeva. Să ne arate că am deviat de la traseul stabilit de noi şi că trebuie să acţionăm ca să revenim la drumul nostru. Aici este punctul cheie. În loc să alegem să ne branşăm la cine suntem noi cu adevărat şi să creăm, să acţionăm, să trăim şi să experimentăm de acolo, preferăm să ne luptăm în continuare cu noi înşine, cu ceilalţi, cu lumea, cu Dumnezeu, până la epuizare psihică şi fizică. Facem supraeforturi să aranjăm forţat lucrurile, conjuncturile şi fiinţele din viaţa noastră, pentru a le mula pe aşa-zisele nevoi ale noastre sau pentru a ne satisface anumite plăceri limitate. De aici şi până la starea acută de victimă, de neîncredere cronică în noi şi în resursele noastre, cu tot alaiul de probleme colaterale, nu e decât un pas. Însă este important să ştim că, indiferent în ce punct al depărtării de esenţa noastră ne-am afla, putem să ne accesăm imediat şi necondiţionat Sinele, locul din noi unde se află Totul, aria dincolo de spaţiu şi timp unde totul devine cu putinţă, oceanul infinitelor posibilităţi, şi să alegem de acolo tot ce ne dorim… fericire, iubire, forţă, curaj, abundenţă, bucurie, creativitate, credinţă, înţelepciune, cunoaştere etc. Din acel moment viaţa noastră, realitatea noastră se va schimba în bine. Vor apărea în viaţa noastră miracole, sincronicităţi magice, transformări minunate. Vom deveni autonomi şi vom prelua puterea care până atunci a fost predată altor aspecte sau fiinţe. Vom înţelege cu adevărat că noi suntem creatorii propriei vieţi şi depinde numai de noi ce stări sufleteşti avem şi ce experienţe atragem în viaţa noastră. Dorinţele noastre se vor împlini rapid şi fără eforturi, lumea din jurul nostru se va schimba iar viaţa va fi o bucurie continuă. În acest mod ne vom oferi o viziune superioară, fericită despre noi şi despre viaţă. Atunci, vom putea spune că alegem ce am ales…                                                                                                          
                                                               Psih. Adrian Cotună
Lasă un răspuns

